måndag 8 januari 2018

Måndag 8 Januari, 2018

Måndag 8 Januari, 2018.

Startade upp en blog för drygt ett år sen för att dokumentera mina privata projekt med Rasberry Pi. Kom en bra bit på väg, men sen så blev det för mycket på mitt jobb så jag la ned det projektet. Saken är den att jag i princip jobbar med exakt samma saker hos min arbetsgivare, ett litet konsultbolag inom IoT och produktutveckling.

Samtidigt så började jag ha en riktigt utmanande email diskussion med en av mina gymnasiekompisar. Utmanande därför att han ifrågasatte hela min världsåskådning, allt ifrån utrikespolitik, ekonomi, säkerhetsläget. Jag blev stundtals riktigt förbannad på honom, men vi lyckades trots det hålla en god ton.

Vi höll på i ungefär ett halvår tills det uppstod ett typ av dödläge där han gav upp och skrev resignerat

"Att bild-googla "depleated uranium falluja" eller "white phosphorus falluja" är bland det mest fasansfulla man kan göra. Det finns ingen jämförelse. Helt omöjligt att koppla till någon form av verklighet, allra minst den förknippad med en västlig demokrati och exportör av fred, frihet och rättvisa.

Jag lägger ner den här debatten nu, tillräckligt är sagt, positionerna är kända. Antingen får Trump och Putin stopp på det här vansinnet, eller så anlägger jag ytterligare ett något hårdare mentalt skal och går vidare i min lilla vardag, utan att titta upp."

Därefter föll mina barriärer. Denna blog tillägnar jag min polare M som väckte mig från mina drömmar om västvärldens förträfflighet. Låt oss börja.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar